DNSEP/Master Art Peinture(s), 2023

Née en 2000 à Le Chesnay (France)
sarahpouget97467@gmail.com
+33 (0)6 42 80 38 78
Instagram
Collective Oxalis Cadmium : oxaliscadmium@gmail.com

FR Suite du journal

Blette se demanda alors quel est le lien entre la peinture et l’écriture ?

Prune lui dit : c’est le temps. Les longues tiges de rhubarbe, anis et rose feutré, elles se balancent… des glycines déployées, pâles et radieuses et molles, coton, réverbère gracieux, quais, quais, toi, toi, Je regarde les fossés qui creusent tes joues.
Les cascades de temps qui s’en jettent. Elles dessinent les lèvres félines. Maligne, tu te lèches, les babines, tu as des lèvres de chatte. Je vois une dent, deux, décisives, quand tu parles, peu et tu détruis (dit-elle). Je vois les peintures qui gouttent de tes cascades : une épaule, deux épaules, très éloignées, tu es grande et étalée, spatiale.

EN Second diary

Blette: What links painting and writing?

Plum answered: It is time. They went crazy as if they were in a Duras novel: their emotions were ends of worlds. The palm trees waved in the wind, above the only freeway that led to a city: I love LA peinture. Prunes, chards, a silly river, us walking by, bye, Je is watching the time waterfalls digging your cheeks. They draw your feline lips. Smart, you lick, you lap, your chops, you’ve got cat-like lips. I see paintings dripping from your waterfalls: a shoulder, a second one, far apart, you are big and spread, right-angled, spaced out.

*I put my left cheek on your chest nut. One, two, three yet, I see a little girl.